Wednesday, July 29, 2009

Biji Apricot dan Mulberry


Biji apricot di katakan mengandungi vitamin B17 (laertril/amygdalin) yang tinggi dan ianya sangat baik untuk mereka yang mengidap kanser. Terdapat banyak maklumat mengenai vit B17 ni kat dalam internet.

http://www.laetrile.com.au/ Angel Rodriguez - bowel cancer, read his story.
http://www.healingdaily.com/detoxification-diet/vitamin-b-17-laetrile.htm Marc Lacasse
http://www.cancure.org/laetrile.htm - cancer cure foundation

Gambar di sebelah adalah raw apricot seed, beli dari Nature's Way Organic Shoppe kat Boulevard, tak jauh dari MyStore. Harga nya RM10 satu peket lebih kurang 120gm. Rasanya macam kacang almond yg selalu letak dlm coklat atau aiskrim tapi ada yg pahit.


Yang ini pulak buah mulberry kering, sedap...cuba jangan tak cuba......RM4.90 jual kat organic shop tu jugak tapi kat MyStore pun ada jugak. Buah mulberry dan spesis berry yang lain seperti strawberry, elderberry, blackberry, cranberry, wildberry dan lain2 mengandungi bahan antosianin (anthocyanin) yg banyak dan sangat baik untuk yang menghidapi kanser. Terdapat banyak kajian yang dijalankan terhadap bahan ini yang boleh membantutkan process angiogenesis kanser (process dimana sel kanser menarik saluran darah untuk mempercepat pertumbuhannya) dan salah satu produk yang mengandungi bahan terbut ialah
Optivin.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails